Obsługa informatyczna
Dział informatyczny jest obecny w każdej firmie, zaś jakość świadczenia usług informatycznych w sposób wymierny wpływa na efektywność działania przedsiębiorstwa.
Świadczona kompleksowa obsługa informatyczna firm obejmuje takie działania jak:
– usuwanie awarii
– helpdesk – bieżąca pomoc użytkownikom
– administracja i konserwacja stacji roboczych
– administracja serwerami
– administracja siecią
– archiwizacja danych
– doradztwo IT
– sprzedaż sprzętu, materiałów eksploatacyjnych oraz oprogramowania
– wsparcie dla działów informatycznych
– obsługa IT obejmuje także działania prewencyjne zapobiegające usterkom sprzętu i oprogramowania
Pomoc zdalna
Zdalna pomoc – to jedna z usług realizowanych w zakresie outsourcingu usług informatycznych, zarówno dla małych jak i dużych firm.
Klienci otrzymują szybką, profesjonalną i sprawną pomoc bez potrzeby oczekiwania na spotkanie z opiekunem firmy, przy maksymalnie skróconym czasie reakcji na problem – np. bez oczekiwania na dojazd.
Korzystając z oprogramowania dodatkowego np. TeamViewer, zdalnie można rozwiązać praktycznie wszystkie problemy związane z oprogramowaniem i systemem operacyjnym. Dzięki temu można zobaczyć jak wygląda zgłaszana przez Państwa sytuacja, bezpośrednio na Państwa komputerze.
Forma pracy zdalnej pozwala także na obsługę kilku siedzib przedsiębiorstwa przez jedną firmę outsourcingową, co umożliwia zredukowanie kosztów o zatrudnianie kolejnego opiekuna firmy.
Helpdesk
Sprawne działanie usług IT jest podstawą funkcjonowania każdej organizacji. W przypadku, gdy realizowane są proste usługi dotyczące rozwiązywania problemów technicznych zgłaszanych przez użytkowników, mówimy o mechanizmach HelpDesk.
Helpdesk IT służy rozwiązywaniu problemów informatycznych. Obecnie rośnie popularność tej formy wsparcia dla użytkowników. Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na rozwiązywanie problemów tą metodą i nie tylko w kwestiach związanych z IT, ale również z innymi dziedzinami. Użytkownicy najczęściej otrzymują dostęp do helpdesku poprzez udostępniony numer telefonu, lub poprzez stronę internetową. Z założenia kontakt ma być szybki i prosty dla użytkowników.
Doradztwo informatyczne
Podstawowym zadaniem systemów informatycznych przedsiębiorstwa jest usprawnienie i optymalizacja procesów wewnątrz firmy oraz zapewnienie współpracy systemów wewnętrznych z zewnętrznymi dostawcami danych i usług.
Systemy należy zaprojektować i zintegrować w oparciu o nowoczesne i sprawdzone rozwiązania. Każdorazowo zostaje dobrana technologia do potrzeb Klienta. Wszystkie te działania są realizowane w oparciu o szczegółową analizę istniejącej infrastruktury oraz wymagań biznesowych.